fredag den 31. august 2012

Ren musikalsk kærlighed


Og med sådan en overskrift kan der jo kun være tale om én eneste kunstner – Tim Christensen. Jeg var med helt fra starten med Dizzy Mizz Lizzy, til trods for jeg ikke var særlig gammel, omkring 5 år. Men kan takke min kære storebror der er 6 år ældre for at tvinge hele familien til at lytte til DML på kassettebånd i bilen.

Da Tim C. i slut halvfemserne går solo husker jeg ganske tydeligt den første gang jeg selv får øjnene op for geniet. Det er fredag aften og Tim er gæst i Keld Heicks ”Musikbutikken”, hvor han spiller ’Love is a matter of’. 11 år gammel og jeg var helt solgt! Min bror hoppede på bølgen med, at musikken nu var alt for poppet – først nogle år senere fandt han tilbage i samme fold, og jeg kan i dag takke ham for at introducere mig til min absolut yndlingsmusiker over dem alle.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange koncerter jeg har været til med Tim C. Det bliver gerne flere gange i løbet af et år når han turnerer. I år kan jeg indtil videre tælle 3,5 koncerter med Tim Christensen and the Damn Chrystals og jeg har minimum én til gode endnu i år.

I foråret skete der så det fantastiske, at jeg fik mulighed for at møde ham og tale med ham. Jeg var ufattelig starstruck, og et minde jeg ville ønske jeg kunne huske mere af, men desværre røg der for mange øl ned den aften. Jeg husker dog, at Tim gav øl og at vi havde en laaang snak ud på natten – men det må der komme mere om i et senere indlæg.

Weekenden skal skydes i gang med en sang. For mig er det ret svært at udvælge en yndlingssang fra Tim C., fordi jeg generelt elsker alt hvad han laver. I maj måned gjorde han dog noget utraditionelt. Han deltog i et radioprogram i Holland, hvor kutymen er, at kunstnerne laver et cover af én af sangene på hitlisten. TC/DC valgte at give Emeli Sande baghjul ved at lave dette covernummer http://omroep.vara.nl/media/94755 (kan desværre ikke uploade klippet ordentligt, men tjek det ud!!!) Jeg synes denne version er langt bedre end originalen (sorry, Emeli)

Weekenden byder ikke på det store. Min kæreste har planer om at være lidt handy-man, så det er jeg spændt på at se om det holder stik. Lørdag aften står den på bytur med et par søde damer, og så kan jeg vidst roligt rive søndagen ud af kalenderen. Go weekend, blog-world!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar