onsdag den 19. september 2012

At træne eller ikke at træne - ja, det kommer sgu da an på holdtræningen!

Okay, Hatha Yoga er ikke lige mig. Eller i hvert fald ikke lige idag. Jeg blev vældig forstyrret af flere ting, som muligvis har påvirket min opfattelse af effekten og selve idéen med yoga.

  • Instruktøren talte med en kraftig accent á la bornholmsk/svensk
  • Der lugtede sygt meget af sure, klamme tæer i det lille lokale - AD!
  • De der stillinger har de skøreste navne: 'Sovende skildpadde', 'Kejser svane', 'Sol kriger' for bare at nævne et par
  • Sætninger, så som "mærk din kriger", "måske Solkrigeren rejser længere mod solen"
Jeg blev ærlig talt ret skuffet over den time. Jeg synes ikke den tæller som træning, men mere som en dybdegående omgang udstrækning. Og det er sikkert også fint nok, men så vil jeg bare gerne ha brugt min krop inden, så jeg føler, jeg får det optimale ud af udstrækningen. Jeg er langt mere en 'pilates kind of gal', så det skal jeg til i næste uge.

Det eneste jeg egentligt kunne forholde mig til ved aftens yoga, og grunden til at komme igen, var de sidste 10 min. Bornholmeren slukkede lyset og i små 7 minutter fik jeg en powernap, aahhh!

2 kommentarer:

  1. Haha! Det lyder som en oplevelse! Jeg kender kun til solhilsnen - men kun fordi den var med i Bjørne Brødre 1 ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var simpelthen så mange sjove kommentarer fra hende instrukturen! Må hellere ta med én gang mere, og så med en notesblok, så jeg rigtig kan følge med ;)

      Slet