mandag den 17. september 2012

Street Art rock's!

I lørdags gjorde min kæreste og jeg noget vi normalt ikke gør. Vi var en tur på museum. Brandt's her i Odense havde sidste uge jubilæumsuge, og det fejrede de med at have gratis indgang. Jeg forstår mig ikke på kunst og kommer derfor ikke særlig tit til diverse udstillinger. Jeg ville mægtig gerne, men jeg må sande jeg nok ikke har hørt godt nok efter i billedkunst i skolen.

Derfor var der faktisk også kun én udstilling K og jeg syntes var interessant. Det var en Street Art udstilling, hvor de havde brugt maling, spray, cubiks og HAMA-perle. Det var virkelig originalt og super fedt! Udstillingen kører frem til d. 25. november, så du kan nå det endnu. 
Personligt synes jeg grafitti kan være rigtig smukt, og det er ærgerligt der ikke er større og bedre mulighed for den slags kunstnere til at udtrykke sig, uden det skal være ulovligt.

Elmer var naturligvis med som fast inventar i min taske, og han fik taget nogle rigtig fine billeder. Det er meget begrænset hvad jeg har redigeret i dem, for ikke at ødelægge værkernes sande udseende. 
ADVARSEL: Billedespam forude

Her har de lavet Al Capone med cubiks - det var virkelig fascinerende

Jeg er helt VILD med hende her! Kom vidst også til at skyde ret mange billeder af damen




Der var 2-3 stykker af den her slags. Det er en form for smalle træbrædder, og når man står ved siden af 'rammen' kan man se et motiv, som er forskelligt fra hver side - dog med den samme person. Står du direkte foran billedet, ser du kun de smalle træbrædder og intet motiv. En fed illusion




Her er der brugt to store vægge til at lave to forskellige malerier - Elmer kan desværre ikke skyde panoramabilleder (men det kan min nye iPhone 5 heldigvis, hæh!) derfor er billederne delt op - det her og de følgende to



Denne pige er også ret skøn og fascinerende. Jeg kan godt li' det lidt abstrakte og den slags 'børnetegninger'

Her er der brugt perler til at lave forskellige togvogne


Perlerne tæt på

Til denne kæmpe togvogn havde de brugt store HAMA-perler og 'bygget' toget ud fra runde HAMA-perleplader. Det var virkelig originalt



De havde gjort lidt ud af at få selve udstillingssalen til at ligne en reel gade ude i den virkelige verden



En anden udstilling der dog fangede en lille smule var udstillingen med disse billeder, kaldet 'Just Noise'. Det handler om, at kunstneren Mads Gamdrup har forsøgt at forstyrre det visuelle indtryk i billederne. Derfor flimrer de små prikker når man kigger direkte på dem - kan desværre ikke gengives her.



Det er vidst tydeligt at se hvor begejstret jeg var! Måske jeg skulle øve mig i at blive bedre til at gå på kunstudstillinger, for det var faktisk ret hyggeligt og sjovt at gå og lege Kloge-Åge og sige skøre ting om værkernes eventuelle symbolik. Men jeg venter nok til der er endnu en gratis udstilling et sted.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar