mandag den 10. september 2012

En skøn lørdag i skønne omgivelser

I weekenden var min kæreste og jeg på en lille weekendtur. Først havde vi en aftale med min aller yndlingspige i Sønderborg, hvor jeg tidligere har boet. Jeg synes Sønderborg er en virkelig skøn by, og den rummer lidt af det hele - blandet arkitektur, hyggelig atmosfære og en god blanding af både by, kultur, skov og vand. Min søde veninde have planlagt en rigtig fin guided tour rundt i byen og jeg havde Elmer med i hånden, som fik skudt nogle fine og sjove ting på sin vej.

 Lidt håndværkerhumor til at lægge ud med

 Et kæmpe stort og smukt lejlighedkompleks, der emmer lidt af sydlandsk stemning

Smukke Sønderborg Slot der rummer masser af historie, myter og som nu fungerer som museum

 En rekonstruktion af bordet, hvor myten om Chr. den Anden skulle have lavet en rille i bordkanten med sin tommelfinger, da han sad fængslet på Sønderborg Slot

Detaljer fra bordet

Ringridderstatue foræret af Danvoss

Den originale ringridderbane fra dengang slottet var i aktion


Smuk ulv hund der var ude at sejle med sine ejere

Sommerstemning på altanen

Slutter hvor vi starter, med go humor.

Efter den fine tur rundt i byen kørte min kæreste og jeg ned til min mor, hvor vi blev til søndag. Hun bor tæt på grænsen, så derfor bød turen også på grænsehandlen - dog ikke den klassiske med øl, sodavand og slik. Næh-næh, masser af rengøringsartikler og tre kasser Tuborg, sådan!


2 kommentarer: