torsdag den 13. september 2012

Selvforkælelse

Jeg har aldrig været den store motionist eller glad for fysisk aktivitet generelt. Men i det her 'projekt sund livsstil' forsøger jeg at vænne min tankegang til noget positivt i forbindelse med træningen. Derfor er det hurtigt gået hen og blevet et ritual, at når jeg kommer hjem fra fitnesscentret, så forvandler jeg badeværelset til min egen lille wellness-afdeling.

Jeg tænder et duftlys og finder go musik på min iPhoney. Mens bruseren varmer op og damper hele badeværelset til renser jeg min hud. Som jeg har nævnt tidligere har jeg længe kæmpet med at få en pæn, ren og jævn hud. I øjeblikket anvender jeg følgende produkter, som jeg synes fungerer ret godt


Først bruger jeg Avene Extremely gentle cleanser til at fjerne make-up. I øjeblikket bruger jeg ikke mascara, da jeg har en eller anden infektion jeg ikke kan slippe af med, så skåner mit øjenområde så meget som muligt. Men som øjenmake-up fjerner bruger jeg den her fra ACO. Som ansigtsrens anvender jeg Avene Cleanance gel som har en utrolig lækker, fed og sej konsistens - jeg føler virkelig den fjerne al urenheder og hverken fedter huden til eller efterlader den tør.
Når jeg har været i bad dupper jeg de mest udsatte områder i mit ansigt med Tea Tree Oil fra The Body Shop. Den er antibakteriel, så skulle gerne dræbe alt hvad der ikke allerede er blevet fjernet med de øvrige produkter. Min svigerinde - som er klog på hud, hår, make-up osv. - anbefalede mig at prøve det, da det går mere i dybden i huden og renser. Den brænder eller napper lidt i huden, og jeg bilder mig selv ind, at det er et godt tegn. Så jeg fortsætter lidt endnu og det tegner allerede ret godt.
Som dag- og natcreme bruger jeg The Body Shops Aloe Soothing Night / Day Creme. De har den lækreste bløde, og nærmest lidt gele agtig konsistens. De trænger lynhurtigt ind i huden og efterlader den blød og ikke det fjerneste fedtet!


Ca én gang i ugen bruger jeg skrubbecreme. Det er lidt forskellige jeg bruger, men den her er utrolig mild og dufter skønt! Jeg har været flere produkter igennem fra NUXE, men synes desværre ikke min hud reagerede positivt på det. Jeg har dog holdt fast ved en serum, som jeg pt er løbet tør for.


Jeg gør sjældent noget særligt ved mit hår. Til hverdag bliver til føntørret og sat i en hestehale, og når jeg skal ud glatter jeg det som regel. Mit hår er utrolig tykt og sundt, til trods for de mange år jeg har farvet det. Men jeg bruger en hårserum fra The Body Shop, som giver glans og fjerner en del af de der små babyhår der stritter på toppen. Den får ikke mit hår til at se fedtet ud, selvom den er ret olieret i sin konsistens.

Som det allersidste smører jeg min ben ind i fed creme. Jeg gør det mest om efteråret og vinteren, om sommeren dækker solcreme faktisk mine bens fugtbehov. Mine absolut to yndlingscreme er disse to Moringa og Passion Fruit - den sidste er desværre udgået. Synes sommetider Bodybutter og Showergel fra The Body Shop har en ret kraftig og en smule kunstig duft, men de her to er meget milde og sarte i deres aroma, hvilket er meget mere mig. Jeg skal ha prøvet deres Body Mist.


Efter sådan en tur er det bedste at hoppe i afslappende, løstsiddende tøj, tykke hyggesokker og så putte på sofaen med en tyk hund eller en kærlig kæreste. Jeg glæder mig næsten allerede til træningen på søndag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar